סוגי חלונות במגדלים

תוכן עניינים

ב-15 השנה האחרונות, חל שינוי מהותי בתהליכי הבניה, הן ברחבי העולם והן כאן בישראל. אנו רואים יותר פרויקטים ומיזמים הנבנים לגובה מאשר בניינים נמוכים. הבניה מתייעלת, בחירת החומרים לעבודה השתנתה לגמרי במטרה להפחית את הזיהום הסביבתי ולייעל תהליכים אנרגטיים וגם השימוש בחיפויים וחלונות המשלבים זכוכית ואלומיניום הופך יותר ויותר פופולארי. למעשה, לבחירת סוגי חלונות במגדלים יש חשיבות רבה וזו בחירה שמשפיעה על המון אלמנטים כמו איטום, בידוד, רמת טמפרטורה בתוך המבנה, כמות האור שנכנסת פנימה בשעות היום ועוד. יש כמה סוגי חלונות נפוצים ביניהם חלון פתיחת הזזה הנע על מסילה, חלון הזזה לתוך כיס, חלון פתיחה של ציר המאפשר ניקיון קל וחדירה גבוהה של אוויר, חלון בשיפוע ועוד.

 

איך נדע איזה חלונות לבחור?

בהיבט של בחירת חלונות יש כמה בעלי מקצוע רלוונטיים שיכולים לסייע לנו בתהליך וכמובן שבמגדלים גבוהים, יש כאן גם את הנושא של אחידות, משום שהמבנה חייב להיראות אותו דבר. מכיון ולרוב הבחירה תהיה בחלונות המשלבים בין חומר האלומיניום הנחשב לקל, גמיש ויחסית זול לבין חומר הזכוכית המייצרת שקיפות ואטימות גבוהה, נצטרך להיעזר באיש אלומיניום ובבעל מקצוע המתמחה בתהליך של זיגוג זכוכית. כמו שיש סוגים שונים של חלונות, יש גם סוגים שונים של זכוכיות ששונים אחד מהשני ברמת הבידוד, בחוזק, בתחזוקה ובתהליכים שהזכוכית עוברת.

 

מדוע כדאי להשקיע בסוגי חלונות איכותיים?

כדאי ומומלץ להשקיע בחלונות איכותיים משום שמדובר בהשקעה לטווח הארוך. זה לא משהו שאנחנו משנים או מחליפים אותו על בסיס שנתי. חלונות זה משהו שנשאר ועד השיפוץ הבא בעוד 10-20 שנה, סביר להניח שהוא לא יוחלף. בנוסף, מדובר בהוצאה כספית יחסית גבוהה ולכן זו החלטה שצריך לקבל בצורה שקולה מאוד.

מי שקרא את הכתבה הזו קרא גם את: